Fabrika automobila „Fijat automobili Srbija“ napravila je prvih petnaest modela „el zero“, koji su već poslati na testiranje. Italijanska kompanija, koja je do sada u Kragujevac uložila više od 750 miliona evra, spremna je za proizvodnju novog vozila namenjenog tržištima Evropske unije i Amerike. Novi model „el zero“ kompanija „Fijat“ testira u svojim najboljim institutima u gradovima Kazinu i Torinu, u laboratoriji „Mirafijori“. U testiranjima na udar se koriste lutke od specijalnog materijala, koje su opremljene čipovima i senzorima i koje u potpunosti oponašaju ljudski organizam. „El zero“ je vozilo koje ispunjava sve najsavremenije standarde za bezbednost, što znači da je opremljen standardnim pojasevima za sve putnike i u njega su ugrađeni i vazdušni jastuci koji putnike štite od bočnog i frontalnog udara. Kada se pojavi u prodaji, na proleće naredne godine, biće bez sumnje jedan od najbezbednijih automobila koji se proizvode u Evropi. Testiranja mogu da traju i do dva i po meseca.
Fabrika automobila „Fijat automobili Srbija“ napravila je prvih petnaest modela „el zero“, koji su već poslati na testiranje.
Italijanska kompanija, koja je do sada u Kragujevac uložila više od 750 miliona evra, spremna je za proizvodnju novog vozila namenjenog tržištima Evropske unije i Amerike.
Novi model „el zero“ kompanija „Fijat“ testira u svojim najboljim institutima u gradovima Kazinu i Torinu, u laboratoriji „Mirafijori“. U testiranjima na udar se koriste lutke od specijalnog materijala, koje su opremljene čipovima i senzorima i koje u potpunosti oponašaju ljudski organizam.
„El zero“ je vozilo koje ispunjava sve najsavremenije standarde za bezbednost, što znači da je opremljen standardnim pojasevima za sve putnike i u njega su ugrađeni i vazdušni jastuci koji putnike štite od bočnog i frontalnog udara. Kada se pojavi u prodaji, na proleće naredne godine, biće bez sumnje jedan od najbezbednijih automobila koji se proizvode u Evropi. Testiranja mogu da traju i do dva i po meseca.
- Lutke beleže sve defekte i povrede koje bi zadesile čoveka u saobraćajnoj nezgodi. Bezbednost putnika u vozilu jedan je od najznačajnijih faktora koji utiču na prodaju vozila. Zbog toga su ispitivanja u takozvanim kreš testovima, odnosno u veštački izazvanim sudarima, bitna pre puštanja bilo kojeg novog modela vozila u masovnu proizvodnju. Novi model automobila se testira na dva udara, na frontalni, s prednje strane, i na bočni udar. Brzine na koje se proverava bezbednost putnika su oko 60 kilometara na sat, pri kojima vozilo koje se testira udara u betonsku prepreku. Ispituju se sudari s lutkama koje odgovaraju prosečnoj porodici, tako da se zna da muškarac teži u proseku 78 kilograma i da je visok oko 180 centimetara. Testira se i bezbednost dece, tako što se na zadnja sedišta postavlaju lutke koje odgovaraju deci do tri godine strosti. Danas se meri sve, pa čak i efikasnost naslona za glavu na sedištima koji su bitni pri udarima odpozadi, kaže izvor „Blica“.